Tuesday, March 13, 2007

Santa Maria de Guadalupe

Cred ca doua treimi din mexicani sunt Guadalupani... Adica ferventi, practicanti a tot felul de practici si inchinacinuni fata de Patroana Spirituala a continentului - Virgen de Guadalupe. Ansamblul alcatuit din trei biserici (cea mica, a revelatiei, pe un delusor, cea medie - imaginea Basilicii clasice devenita neincapatoare in fata milioanelor de pelerini si cea mare, cam postmodernista dupa gustul meu) se afla in una din marginile orasului... Strajuit de o piata/balci/targ sau cum vreti sa-i ziceti, de care daca treceti, eliberarea se instaleaza ca stare fireasca... www.virgendeguadalupe.org.mx Cele trei biserici se lafaie printre parcuri nebanuite cand te lupti sa ajungi la ele prin labirintul de vanzatori de toate cele, mai mult sau mai putin sfinte!
Frida era intr-un conflict permanent cu celelalte femei din familie. Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderon nu impartasea valorile traditionale pe care mama ei le sadea cu grija in inima si comportamentul fetelor sale... Natural, si ale tradatoarei morale sore, Cristina, care a gresit doar intr-o singura privinta: l-a ademenit sau nu i-a rezistat lui Diego!
La ce folosesc normele cand totul se prabuseste in juru-ti si in tine, ca in cazul Fridei?
Ma tot intreb eu - adica Mireille, ca nu am reusit sa postez de pe userul meu, asa ca am abuzat de al lui Bogdan...

No comments: